Tegenwoordig leven we in een wereld waar er meer en meer afleidingen zijn en dit neemt elke dag toe. Van je smartphone die 47 keer per dag een nieuwe melding toont tot de reclame op elke website en sociale media. Maar ook de traditionele marketing zoals borden langs de weg, reclame op de radio en TV, onbewuste reclame verwerkt in films en series.
We nemen dit niet bewust op, maar zeker wel onbewust en we worden alsmaar minder gevoelig voor gewone reclame. Daarom dat de reclamewereld zicht meer en meer focust op content marketing. Met deze strategie geeft men de klant waarde waar men in ruil zijn aandacht voor krijgt. Zo kan men een band van vertrouwen tussen het merk en de klant scheppen. Als deze band sterk genoeg is en de klant hier vaak aan wordt herinnerd of de band wordt versterkt, zal de klant je merk sneller in overweging nemen als hij of zij een nieuwe aankoop moet maken in jouw productcategorie.
Aandacht van mensen is tegenwoordig zeer zeldzaam, maar wel heel waardevol eens men het te pakken krijgt. Hierover kan Gary Vaynerchuck ook uren over vertellen, je kan altijd een kijkje nemen op zijn website.