Als eigenaar van een bedrijf is het van groot belang dat er winst gemaakt wordt. Dit zal de middellen geven om een bedrijf sneller te laten groeien. Toch is dit in het begin soms moeilijk. Vele ondernemers willen zo snel mogelijk meer dingen realiseren maar zijn dan genoodzaakt om veel geduld op te brengen. Er zijn echter genoeg mogelijkheden om een extra financiële injectie te krijgen waardoor sneller groeien wel mogelijk wordt. Wil je bijvoorbeeld snel meer mensen aan nemen zoals developers en designers die groei stimuleren? Of nog een vestiging openen? Of toch extra geld aan het marketingbudget toevoegen om zodoende meer naamsbekendheid te verkrijgen? Het kan op de volgende manieren;
Lenen
Wanneer en net dat beetje extra kapitaal nodig is om een stap verder te gaan kun je op zoek gaan naar een lening. Als bedrijf met een goed plan kun je goed bij de bank of verschillende krediet verstrekkers terecht. Wanneer deze hetgeen jij aan hun voorlegd zien zitten kun je een bedrijfslening gaan afsluiten. Deze heeft een bepaalde looptijd die vaststaat met een rente en bedrag wat meestal maandelijks moet worden terugbetaald. Aan het einde van de looptijd is de lening normaal gesproken afbetaald, waarmee de overeenkomst vervalt en het geld vrij is.
Crowdfunding
Deze optie is iets nieuwer maar daarom niet minder interessant. Veel mensen willen graag in een bedrijf investeren terwijl het nog in de kinderschoenen staat. Dit heeft als nadeel dat het een risicovolle investering zal zijn. Voordeel is echter dat wanneer het bedrijf ooit verkocht wordt, of bijvoorbeeld naar de beurs gaat, het een hele grote winst op zal leveren voor de investeerder. High risk, high reward dus. Er zijn meerdere sites voor investeerder waarop zijn meestal al vanaf een kleind bedrag van een paar 100 Euro een investering kunnen doen.
Door als bedrijf een campagne op te starten maak je het mogelijk voor mensen een investering te doen. Deze zien dan tevens de plannen van het bedrijf met allerlei andere informatie. De meeste mensen vinden het leuk om in iets te investeren waarvan ze verstand hebben. Of een baanbrekend idee wat bijdraagt aan een meer duurzame toekomst.
Investeerders
Een meer klassieke manier om een bedrijf een financieel zetje in de rug te geven is het zoeken van investeerders. Het verschil met crowdfunding is dat echt investeerders grotere bedragen zullen investeerders. Als verschil kan het echter zijn dat ze daarbij ook inspraak krijgen in de gang van zaken. Deze investeerders hebben vaak meer ervaring waardoor het niet altijd makkelijk zal zijn om deze te overtuigen. Lukt dit echter wel, dan is de kans groot dat er gelijk een flink bedrag zal worden opgehaald. Als je plan goed genoeg is, moet het tenslotte lukken.