Article 5

Influencers zijn een echte hype tegenwoordig. Bijna iedere man en vrouw met een sociaal media account had of heeft de aspiratie gehad om influencer te worden. En terecht. Als je ziet welke bedragen sommige merken soms neertellen voor het gezicht van een influencer te verbinden met hun merk, val je recht achterover.

De waarde van influencers
Bedrijven geven niet voor niks soms tienduizenden euro’s aan een persoon om hun merk of product te promoten. Ze krijgen er enorm veel waarde voor terug. Een influencer heeft namelijk het vertrouwen van zijn volgers. En als men iets op sociale media plaats heeft men de volger zijn aandacht. Wat het belangrijkste is voor een goede campagne.

Met en influencer ben je als bedrijf ook zeker dat je het juiste publiek bereikt. Je weet immers op voorhand de demografie van de influencer zijn of haar volgers en kan bepalen of deze gunstig is voor jouw diensten of producten.

De toekomst van influencers
In de toekomst zullen er alleen maar meer influencers komen. Maar het zal ook moeilijker zijn om influencer te worden. De markt wordt meer en meer verzadigd en de kwaliteit zal alleen maar stijgen waardoor het veel moeilijker wordt om te beginnen en hard te groeien.

Als je dit aantrekkelijk vindt en je zelf interesse hebt om een influencer te worden, kan je de tips die men geeft in dit artikel alvast een goede eerste stap nemen. Maar onthoudt dat het vooral draait om consistentie, kwaliteit en blijven volhouden. Rome werd immers ook niet in één dag gebouwd.